16.10.07

Un dia de cada dia (I)

5’45 am El despertador... Per sort, només m’haig d’aixecar 2 o 3 cops per setmana a aquesta maleïda hora. La resta, vindrà l’Àlex Santamaria. Escolto el final del “Tu diràs” i el principi de “el món a RAC 1”, mentre miro l’estat de les carreteres des de l’ordinador de casa. No és el primer cop que sóc víctima de les retencions a primera hora del matí per culpa d’alguna incidència, i arribo tard per fer les primeres cròniques.

6’30 am Escolto la crònica del meu company del RACC, l’Alan Cabañas... mentre em dirigeixo a la feina amb cotxe i mentalment em vaig fent una idea del que em trobaré quan arribi al meu petit estudi.

6’50 am Radiopista, es troba a Granollers, en el centre d’operacions d’ACESA (tal i com diem al final de cada crònica), i el meu estudi és una petita peixera, amb tot el que és necessari per treballar. Una tauleta de so, un ordinador, ràdio, XDSI, atles de carreteres, diversos monitors amb càmeres de les autopistes... A banda de la informació que proporciona el Servei Català del Trànsit, la informació dels mossos d’Esquadra i la Guardia Urbana, és essencial observar les càmeres d’ACESA situades a les autopistes. Hi ha més de 100 càmeres repartides i s’ha d’estar atent com a mínim a una vintena, que és on es creen més problemes. Sempre intento arribar 10 minuts abans i preparar-me la feina amb tranquil·litat. Si estic molt adormida, començo a fer el primer cafè i a beure molta aigua... em passaré gairebé dues hores xerrant sense parar.



to be continuarà...